8 Kasım 2009 Pazar

KONYA-KARAMAN BİSKÜVİSİNE DAİR...

KONYA - KARAMAN BİSKÜVİSİ'NE DAİR….
Patatesin anavatanı... muzun anavatanı...kahvenin.. pirincin... çikolata? makarna? daha neler neler....
Peki ya bisküvinin anavatanı?
Bana sorarlarsa hiç ama hiç düşünmeden Konya-Karaman'dır derim .Bu kanıya nasıl vardınız derseniz yanıtım tabii ki *-bilimsel araştırmalarım sonucu derim ki işte bu doğrudur.
Önce şu benim nitelememi açıklayayım efendim.Bu topraklarda üretilen bütün bisküvilere ki bu kategoriye pek büyük şehirlerimizde üretilen uluslararası tanınmışlığı olan markalarla birlikte tüm çeşitli markalar dahildir;
Üretildiği yer ister Çorlu olsun ister Gebzeden Adapazarı Samsun Trabzon Rize Kars Karakoçana ; Malatya Gaziantep Adana Konya-Karamana kadar hepiciğinin ortak adıdır Konya Karaman bisküvisi .
Ve de anavatanıdır. Dahi en iyi bisküvinin bu topraklarda üretildiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır tarafımdan ki, gözümüz aydın ve de hayırlı olsun.
Şimdi diyeceksiniz ki bu nasıl bir deneymiş de kanıtlanmış a yeğen?
Anlatayım emmim anlatayım.
Bilimsel bir deney yaptım.
Buna da bilimde istatistik deniyor. Tüm okumuşlar bu istatistiklerin sonucunda oluşan göstergelere rakamlara pek bir itibar ediyor.
Bende öyle yaptım.
Önce çok şık bi tepsi buldum kendime...
Şöyle gümüş gibi parlayan metal tertemiz büyükçe bir misafir ağırlama tepsisi... Sonracığıma üzerine çeşitli markalara ait finger pötibör kaymaklı kremalı fındıklı bebe her bir türünden (tabii ki üzerinde markası yazan tane bisküvileri katmadım. Hiç birinin üzerinde marka yazmamacasına...)
Ve tat paneli düzenledim.
Bu bisküvileri farklı kategorik gruplara (a-b-c-d) mensup 100 kişiye sundum.
Sunar iken de aşağı yukarı şu lansmanı tanıtımı yaptım.
'Yurt dışından akrabalar geldi de onlar getirmişler... Sizde buyurmaz mıydınız bir kaç tane almaz mıydınız ?' diye ikramlarda bulundum.
Sonuçları kaydettim.
İşte şimdi sonuçları açıklıyorum.
Bilim dünyasında yer yerinden oynayacak ve dee bisküvinin tarihi yeniden yazılacak arkadaşlar..
% 93 bu ürünlerin ecnebi memleketlerden geldiğine inandı
% 7 ise inanmadı
Gelelim sonuçların analizlerineeeee.
Hani ben bu bisküviler yurtdışından falan geldi demiştim ya... yüzde doksan üçü
*- haaarika ... ne kadar nefis... enfes.... ne kadar hafif.... mmmmmmmmmm.. yabancılar hakkını veriyor... ecnebiler bu işi çok iyi biliyor.... adamlar işi bitirmiş... işte bisküvi budur.... bizimkiler nerdeeeee bu bisküviler nerde... çok güzelmiş... * gibi sözler söylediler...
Gelelim % 7 ye bu yüzde yedi diye nitelendirdiğim 7 kişi çok zalım çıktı ve de insafsız diyesiyim.
Her biri sözleşmişçesine aşağı yukarı benzer şeyleri söylediler...
Pattadanak dediler ki
* - Hemşerim seni çok fena işletmişler kiii zaten yüzüne bakan bi de ben işleteyim bari denilecesilerden...
Haydaaaaa
Yapma kardeşlik.. etme eyleme.... Ecnebi bisküvisi diyorum. inan sözüme...diyorum.
I-ıh diyorlar...
*-Bunlar bal gibi belli ki Konya Karaman bisküvisi..
*-Etmeeen tutmaaan nereden anladınız abilerim diyende..
%3 yani üç kişi renginden renginden.. Konya Karaman buğdayından bisküvi yapılanda bu renk olur dedi
% 2 yani iki kişi kokusundan kokusundan... Konya Karaman buğdayı konyanın şekerine karışıp pişende böyle kokar dedi...
% 2 yani iki kişi tadından tadından... Konya Karaman bisküvisi böylesine lezzettedir ki dünya üstüne benzeri yoktur dedi...
heleeeeeeeeeee...
ben ilkokulda Türkçeden yıldız alırdım öğretmenimden...
atıldım hemen...
*Kardeşlik nereden biliyorsunuz? Belki bu ecnebiler de buğdayı Konya Karamandan satın almıştır?
Pek de güzel yapmışlar size ne? dedim.
Bir an durakladılar....
Sonra başlarını iki yana sallayıp *-olmaz olamaz buğdayı satın alsalar ne fayda?
Konya Karaman'ın şekerini hesaba katmıyorsun... konya karaman şekeri herşeye bir başka lezzet verir.ki zaten kendi kendince bir değil bin lezzettir. Canım Türkiye'min güzel Konya Karaman şehrinin Isparta'ya bakan tarlalarında yetişen şeker pancarlarından elde edilen şekerler hafiften bir gül kokusuna sahiptir ki ancak erbabı anlar... hele bi de Akdenize bakan aşağı etekler... bir turunç, bir mandalina bir limon aroması vardır ki çaya çorbaya denilesi..yukarıları da dersen meyvemsi meyvemsi gibidir.. ki bisküviye şekerlemeye çok ama çok iyi gider...
Tıpkı güzel Kayseri yöremizin meyva kokulu şekerleri reçele çaya sevdalı olduğu gibi..
Tokat Erzurum yöremiz şekerleri hafiften daha buruk daha bir hoştur bir katresi ile bin bardak çay içilir. Yoğundur.
ya fıstıkla şekerin kavuşması? Ya Gaziantep baklavası? Ya Adana tatlısı?breh breh derim ki derim.
Yani kardeşlik lafın özü şeker Konya Karaman şekeri olmadan bu iş olmaz. bu kadar...anladın mı? dediler...
Kolaydı! Ben lisede münazaralardaaaaa..
Hemen atıldım!
Şekeri de alırlar kaaardeşim.
Serbest piyasa denilen bi şey var* lesse passe...* anlıyacağın. Parasıylan değilmi...!
Yok kardeşlik yok!
Bunlar durdan duraktan anlamıyor..
Dediler ki *-tamam dediğin gibi olsun... peki ya su? suyu ne yapacağız? Konya Karaman'ın şerbet tadındaki suyu olmadan yapamazlar.. olmaaaaaaaaz. seni kandırmışlar.kabul et. saftirik arkadaşım dediler.
Yok canıııım.! ben askerde batarya yazıcısıydım bi kere... altta kalırmıyım hiç!
Suyu da götürürler ne olmuş?
Zaten bi yerde okumuştum. Ecnebi ülkelerin çoğunda petrol yokmuş ama çoğunda sudan ucuzmuş. Doldururlar tankerlere götürürler sen işine bak hele ! dedim.
Meğer cevapları hazır imiş ağalar en nereden bileyim.
*- Peki ya ustası bu işin? Kim harç edecek? Kim becerecek?Ustasız yürümez bu işler.. Ciddi mevzudur bu mevzular beyim dediler..
ben de bu güzel memlekette işsizlik de ciddi mevzudur beyim. İyi bir maaşla bulurlar iyinin iyisi bir usta dedim.
Nice değerlerimiz ekmek parası belası savrulup gitmiyor mu gurbet ellere dedim.Bu kez epey sendelediler... Düşecek gibi oldular kii içimden sevinerek hıh! nakavt ediyorum galiba deyip öyle bi kenarda durdum.
Ama ayakta sallanırlarken *-çok güzel savuruyorsun atıp tutuyorsun. sanki haklı çıkıyorsun kardeşlik .
Ama nafile uğraşıyorsun...
Her bir şeyi alıp memleketlerine taşısınlar...
Ne gam!
Peki ya bu canım memleketin havası?
Havasını nasıl götürecekler?
En güzel karışım, hamurun dinlenmesi ve de pişmesi bu havada olur...
Bu cennet vatanın; Konya Karamanın havasını alıp gitsinler becerebilirlerse....
dediler..
Diyecek bir şey bulamadım.
Ben nakavt oldum.
*****
Ol rivayet ki bazı firmaların yetkilileri köyleri gezermiş.Güneşe en güzel açıdan bakan en sulak en güzel tarla sahiplerini bulurlarmış.
Daha fazla para verelim. Bu buğdayları bize sat.Bu buğdaydan bisküvi edelim .derlermiş.
Benim memleketimin gözü tok gönlü zengin köylüsü çiftçisi fazla paraya gerek yok.
Bu buğdayı bu memleketin insanlarına yedirirseniz daha ucuza bile veririm dermiş.
Fiyatlarının böylesi ucuz olması da ürünün çokluğundan ziyade;üreten ve satanların kanaatkarlığından tokluğundanmış.
Yaaa işte böyle böyle iken böyle böyle imiş.
Kim demiş kim dememiş.
Sen sen ol! her duyduğuna inanma..
İstersen git al bir bakkaldan Konya -Karaman bisküvisi
Ondan sonra yazdıklarıma ister inan ister inanma.....
Yahya GÜNEŞER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder